Uppdatering: Lampan


I ett av mina allra första inlägg här i bloggen skrev jag om en lampa jag sett och förälskat mig i så pass att jag fick lov att beställa den. Nu har den anlänt, och tagit plats i ett fönster så jag tänkte att jag skulle uppdatera med en liten bild här. Tyvärr har jag inte haft så mycket inspiration att skriva på sistone, men som också skrivits tidigare har jag en del på lut framöver. Det är väl bara att vänta på att inspirationen ska infinna sig tills dess.


Förresten blir det två bilder, en med blixt och en utan.. Tyvärr blev alla blixtfria bilder ganska suddiga den här gången. Åh, vad jag längtar efter en Ny kamera!



image30
image31



På fönsterbrädan där lampan fått flytta in står också fyra pelargoner. Tre av dem är arvsblomster efter min mormor, den fjärde är ett skott jag faktiskt lyckades få rötter på! Jag har gjort ett otal försök att lyckas med fler sedan dess, men inget har lyckats. Än. Nåja, så länge jag lyckas hålla liv i mormors blommor är jag glad. Hon ägnade sina blommor stor omsorg. Både inne och i trädgården där hon fick det mesta att växa och blomma.


Avslutningsvis får ni se en glimt av de två kuddar jag fyndade på Åhléns förra månaden för 50 kronor styck, ordinarie pris var 155 kronor styck så jag är väldigt nöjd med mitt köp. Sedan syns även en utslagen liten Sessa i fåtöljen som jag förnyat en aning med ett stenåldersgammalt sängöverkast (även det ett arv efter mormor..) som smälter bättre in i mitt gröntapetserade vardagsrum än soffgruppens originalblåa färg skulle gjort ;)

image32

Kommentarer
Postat av: Lena

vad fint det blev med lampan!

2007-11-15 @ 14:21:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0