Om jag ändå drack champagne...




Bild lånad från Svenskt tenn

Om jag ändå vore en sådan där glamourös alkoholdrickare. Som gillade vin liksom. Och kanske lite champagne (det kan jag förvisso inte helt utesluta, för jag har aldrig smakat). Istället för mina "fuskdrinkar" med sjuttio procent läst och resten Asti Martini..
Då hade jag velat ha dessa underbart fina glas, som jag föll huvudstupa in löööv with när jag, ja vad annars än; läste Sköna hem.

Haha. Det tycks hända ganska ofta att min inspiration till bloggen kommer därifrån
Jag var länge tveksam till den tidningen, tyckte att den kändes för mycket rikemansgatans specialtidning. Men jag har alltmer kommit att uppskatta den för sin klassiska stil, för att man trots prislapparna på det de visar kan finna inspiration. Den är ögongodis, såväl som trerätters middag för kunskapsbanken. Jag gillar deras antik-sidor. Där man får lära sig om möbler från förr, som ju faktiskt inspirerat till de möbler som skapas nu.. Och sidorna där de berättar om en formgivare i varje nummer.


Men för att återgå till glasen då, som är skapade av Ilse Crawford och Michael Anastassiades. Finns på Svenskt tenn för 450;- styck. Som hittat, som vanligt! ;)



Kommentarer
Postat av: malin

Dom i mitten tar jag gärna! Fast den där näst längst till höger misshandlar egentligen champagnen. Men vad fan, med så snygga glas i handen känns det som det kvittar om det är mjölk eller skumpa i! :)

2009-09-25 @ 20:20:26
URL: http://tillt.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0