Tisdagstema - Onyttig


Det var länge sedan jag var med i tisdagstema, men så tänkte jag ta tag i det förra veckan. Såklart glömde jag bort det bara för det! Men nu så.
Några nya bilder har jag inte, så det blir en djupdykning i arkivet istället. Men det ska väl gå minst lika bra?









Temat är onyttig, och visst är det i högsta grad väntat att man väljer ätbara ting en sådan gång? Men det finns så mycket annat också som kan vara onyttigt; för mycket träning, för mycket sömn, för mycket vakenhet, för mycket lugn och ro, för mycket stress... Även nyttighet blir onyttigt om den tas ett steg för långt! Därför fick även jordgubbarna vara med den här gången.
Det sägs att lagom är ett svenskt påfund. Om så verkligen är fallet, är jag glad att det var just här begreppet uppstod. För jag tror stenhårt på att lagom är det bästa sättet att leva, i det stora hela. Sedan har man rätt att överskrida (eller underskrida) den där gränsen emellanåt. Jul och födelsedagar, eller andra bemärkelsedagar, är väl ganska bra tillfällen i matsammanhang till exempel...

Vad som är lagom för mig eller dig, det är förstås upp till oss själva att bestämma. Alla människor är ju faktiskt inte lika!
Att unna sig något emellanåt enligt mottot det är bra för själen tycker jag är en bra grej att lägga på minnet.







Kommentarer
Postat av: Elisabeth

Åh, tårtan på andra bilden ovanifrån, den ser verkligen mumsig ut.

2008-09-02 @ 20:16:49
Postat av: Evelyn, i hemmet

Tur att jag är sjuk och inte det minsta sugen på nånting ;) Är inte så förtjust i bakelser över lag heller, men jordgubbar och kladdkaka kan väl slinka ner ibland. Och bullar!

Kram, kram!

2008-09-02 @ 21:28:02
URL: http://ihemmet.blogg.se/
Postat av: Evelyn, i hemmet

Svar: Ah, moccarutor ;) I know!



Jag tror det är lite långt bort med för kort varsel, annars skulle jag nog möjligtvis ha tänkt på saken ;) Jag skulle verkligen behöva komma bort och göra nåt skoj!

Kram, kram!

2008-09-03 @ 11:11:43
URL: http://ihemmet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0