Vårigare kök



Jag har funderat på gardiner till köket nu när det är dags att ta ner julgardinerna med snöflingor. Just nu funderar jag mest på vitt, men jag ska sätta mig och gå igenom alla kataloger som landat i brevlådan på sistone, Jotex var den som kom så sent om idag. Om det inte blir vitt lutar det nog åt grönt, eftersom tapeter och skåp går i den färgskalan.

Har ni något förslag på fina, gärna billiga, gardiner så hojta till!


image113

Jag har ingen bra bild på köket som det verkar, så ni får hålla till godo med denna julinspirerade, och en bild jag tog första gången jag var och tittade på lägenheten, då den förra hyresgästens möbler var kvar. Det kanske kan hjälpa er om ni ska ge något gardintips, iallafall?


image114

Kan väl tillägga att jag nog helst vill ha längder, eftersom vägen går alldeles utanför trädgården så när det är mörkt och man har lampor tända syns det rätt väl in. Grannarna skulle väl falla döda ner av förskräckelse om de såg mig i mina myskläder, otvättade hår och diskandes där inne när de gick förbi och den skulden vill jag nog inte ta på mig ;)



Tillägg: Behöver kanske påpeka att gardinerna ska vara färdigsydda och fönsterbrädan ska vara just så tom som den är eftersom katterna har det fönstret som sitt. Pelargonerna har ett eget fönster där de får stå i fred.



Ännu ett tillägg.. Tänk om jag kunde kommit ihåg att ta med inspirationsbilderna från början? De är allesamman lånade från Jotex.


image115
image116image117

Kommentarer
Postat av: Hoppetossa

med såna rara små förnster skull ejag nog kliva iväg till en loppis och köpa 2 gamla kökshandukar i vitt och rött med broderade monogram sätta dessa på en cafestång så högt som de måste sitta för att räcka ner, sen skulle jag nog bara sy en minimal rynkad vit kappa av ett gammalt lakan.
Å så röda pelargoner + ett par ljusstakar i förnstren, bort med det andra uppånervända krukor å allt vad det var....
Lycka till!

2008-01-08 @ 17:00:59
URL: http://hoppetossadesign.webblogg.se
Postat av: Anonym

Nu är jag verkligen inte duktig på detta med inredning, men jag har helt snöat in på vepor. Från början trodde jag att det skulle se alldele för smalt ut i mitt fönster (som nog är lika stort som ditt tror jag), men det blev det faktiskt inte. Vita vepor med lite struktur vore nog snyggt, skulle jag gissa på. Finns sådana på Hemtex, färdigsydda och allt. Säkert till reapris för den delen, för den affären tycks rea för jämnan... tror att alla mina gardiner/vepor därifrån är köpte till 25 eller 50 % rabatt.

2008-01-08 @ 18:05:53
Postat av: Elisabeth

Nu ramlade mitt namn bort IGEN.

2008-01-08 @ 18:07:26
Postat av: Sara-Marie

Ett annat tips är att beställa en katalog från http://www.stoffochstil.se/
Det är en tygbutik i Malmö, som har postorder, och om jag inte minns fel så kan de sy upp gardiner åt en till en ganska låg kostnad. De har mycket fint där!

2008-01-22 @ 22:50:49
URL: http://www.nogg.se/snowflingsan

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0