Vårfunderingar


De där gardinerna hann jag aldrig kika efter igår, istället dök min själasyster upp för ett elektroniskt samtal. Något mycket sällsynt, så det var en självklarhet att skutta upp ur fåtöljen och lämna katalogerna därhän.
Vårfunderingarna virvlar dock vidare i hjärnan. Redan före jul började nog tankarna på sommarplanteringar dyka upp någonstans bak i hjärnan. Jag längtar efter lite ljusare tider med värme och mindre snö, då funderingarna kan ta form på allvar!

image118


Såhär såg min uteplats ut i höstas. Eller en bit av den, åtminstone. Den där grästuvan kanske inte hör hemma där i era ögon, men jag tyckte om den och lät den stå kvar där hela sommaren. Nu är krukan förstås översnöad, men det gör inte så mycket. Det är fint med formerna som ändå syns..


I sommar, om jag fortfarande bor kvar här, vill jag ha någonting som är lite högre och skyddar en smula mot insyn på uteplatsen när man sitter där. Sedan ska jag nog satsa på pelargoner i år. Jag sneglade på dem redan i somras, men då hade jag inte plats för fler växter.. Vad mer, återstår att se. Det finns ju fantastiskt mycket att välja mellan i blomhyllorna!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0