Mer vitt.



Jag hoppas på att sakta men säkert kunna byta ut flera stora möbler här hemma med tiden. En av de saker jag skulle vilja byta ut är sängen som just nu bara består av en 120-madrass med sådana där tråkiga medar till ben. Mitt sovrum känns väldigt smalt på bredden så jag är lite tveksam till om det verkligen gåt att stoppa in en riktig sängram där och ha kvar sängen åt det håll jag har den nu, men jag vill så gärna! 140 eller 160cm bred skulle jag vilja att den var iallafall. Lite mer sovyta är liksom aldrig fel, men å andra sidan vill jag absolut inte att den blir för stor heller, så att sängen tar upp hela rummet. Därför är nog 160 maxbredd.

Har kikat runt lite på ellos, IKEA och halens men på den först- och sistnämnda finns det ju bara sådana där bamsingar på 180 cm känns det som. IKEA har en del alternativ med flera olika breddar. Det gillar jag! Men om det i slutändan blir en säng därifrån ska jag inte säga :)

Här är iallafall några varianter jag tycker om:



image130
image131
image132

Bilder: Halens



image133

Bild: IKEA





Alternativt skulle jag bara hitta på något fint att ha som sänggavel i huvudändan och sedan en sängkappa, det finns ju en del att välja mellan på den fronten också.


image134image135

Bilder: ellos


image136

Bild: halens


Kommentarer
Postat av: Sara-Marie

Jag gillar den stilen skarpt!

2008-02-11 @ 14:03:30
URL: http://www.nogg.se/snowflingsan

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0