IKEA och gränser.


Häromdagen lyckades jag läsa klart Ikeakatalogen, det tog tre dagar. För första gången läser man ju verkligen. Kikar noga, bläddrar med andakt. Men när jag slagit ihop katalogen tänkte jag mest, "Jaha, var det allt?".  Förvisso tyckte jag mindre om förra årets katalog, men det var inget särskilt med den här heller. Lite besviken blev jag. Förr var katalogen alltid sönderbläddrad långt innan det var aktuellt med någon ny. När jag började fundera nu kom jag fram till att den gamla katalogen bara varit framme någon enda gång det senaste året. Så ska det ju inte vara!

Ett par saker fastnade jag ändå lite extra för. Lustigt nog var det bara sängramar/en huvudgavel.
Men i slutändan står jag fast vid min tidigare favorit, Hemnes. När tillfälle uppstår vill jag gärna ha en sådan. Frågan är bara vilken färg som är finast, svart eller vit? Mitt sovrum är väldigt ljust, så en svart säng hade kunnat bli en skön kontrast till det. Men jag vet inte.. Tyg är också bra som färgsättare, bäst rentav. Jag är nämligen otroligt ombytlig när det gäller färger.




Bilderna är lånade från Ikea.




För att gå över till något annat nu.
En sak jag funderat på den senaste tiden är det här med gränsdragning, hur privat eller offentlig ska jag vara i den här bloggen? Alla brottas säkert med sådana frågor, speciellt i början eller när läsarantalet ökar.
Personligen finner jag inredningsbloggar där man mest bara lägger in inspirationskollage/bilder om saker blir ganska tråkiga i längden. Jag vill ha vardagsskildring! Och jag har egentligen inga problem med att vara personlig, jag har en vardagsblogg (och en dagbok på ett skribentforum därtill!) som skildrar mitt liv ur alla möjliga och omöjliga vinklar. Men då vet jag också i det stora hela vilka som läser där, medan det här kan dyka upp nya människor rätt vad det är - inte minst när fina bloggare som Evelyn plötsligt länkar hit! :)
Jag måste nog fundera vidare på det här ett tag till, tills dess vill jag gärna höra hur ni funderar kring det här med gränsdragning. Hur känner ni när ni själva bloggar?


Kommentarer
Postat av: Madelene Nattfrost

LÄSER man IKEA-katalogen? Höhöh. Bläddra med ANDAKT? retas Jag har knappt bläddrat i den... stod just och övervägde om jag skulle slänga den eller inte. ;)

2008-08-26 @ 23:31:57
URL: http://www.nattfrost.se
Postat av: Evelyn, i hemmet

Du ska göra precis som du vill med bloggen. Det ska vara roligt att blogga. Visst får man en del funderingar ibland, och man undrar vad folk egentligen vill läsa. Att alla är olika tänker man sällan på. Några vill ha inredning rätt och slätt medan andra gärna ser en del personligt mitt i allt inredande.



Jag skapade en blogg där jag enbart skriver om inredning. För de som vill läsa enbart om det alltså.. Sen att jag har 0-18 läsare om dagen på den visar ju bara på att de som idag läser min blogg faktiskt vill ha den som den är och inte alls eller sällan bryr sig om "bloggen som enbart innefattar inredning". Jag är jag och du är du. Antingen fastnar folk för en eller så inte. Deras val, ingens förlust! :)



Kram, kram!

2008-08-27 @ 21:06:15
URL: http://ihemmet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0