Vintertid



Eftersom vi övergick till vintertid inatt tar jag för givet att det nu är tillåtet att på allvar börja längta efter snö och juletid? Längtan har dock legat och grott ett bra tag allaredan denna höst, vilket inte alls är likt mig. Det är väl såhär dags den brukar vakna annars. Kanske har jag blivit lite julskadad genom att läsa inredningsbloggar från förra julen? Men jisses, mina tomatplantor står ännu här i mitt vardagsrum och så sent som igår trillade en röd tomat ner i min hand då jag råkade komma åt plantan när jag flyttade på den! Och i krukor på min uteplats står astrar ännu och lever och blommar, precis som luktärt i blandade färger. Så än får jag väl nöja mig med att tråna tålmodigt.

Jag tänkte fortsätta lite med historian bakom skapandet av den här alldeles "nybakade" bloggen, för även om mina tankar oftast kretsat kring inredning de senaste månaderna var det väl inte alldeles självklart att jag skulle börja blogga om det också. Räckte det inte med att läsa alla dessa inredningsmagasin som dimper ner i brevlådan varje månad? Jag trodde nog det, tills jag läste en artikel i amelia om människor som bloggar. Där fanns en liten intervju med en person som bloggade om just inredning. Jag skyndade att klicka mig in på hennes blogg saravillfara och oj, var jag fast? Jag läste hennes blogg från första till sista inlägg på bara några dagar och inredningsdrömmarna för den där framtida köpebostaden fick mer fart än någonsin tidigare den här hösten när jag såg hur fint de gjort om i sitt hus! Genom all läsning har jag samlat på mig ett stort antal nya länkar till inredningsbloggar. Det var så jag fann min andra nya favorit, kitchenbloom!
Framöver ska jag kika runt i alla bloggar och se vilka jag tycker är läsvärda, så får jag ytterligare saker som håller mig i ett fast grepp här vid datorn ;)
Men inredning är faktiskt en mycket viktig sak,  så det är ju förståeligt att jag prioriterar bloggläsning framför.. städning? :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0