En aning tidigt?



Igår landade Drömhem & trädgård i min brevlåda, med det juligaste av juliga omslag. Och det kändes minst sagt en aning underligt, för det är ju bara oktober än. Men det skadar väl inte att vara ute i god tid med inspirationen, antar jag :)
Och idag kom Hus & hem, ni må tro att jag ser fram emot att läsa dem båda i lugn och ro. Hittills har jag bara haft några småstunder till övers, men ikväll tänker jag inte få för mig att börja organisera om filmer och papper när klockan är närmare tio.
För min del är kvällarna en sådan stund då man får unna sig att sitta ner i soffan eller fåtöljen och bara göra sådant man vill göra oavsett om det svämmar över i tvättkorgen eller om dammråttorna dansar. Mottot vad gäller dammsugning är ungefär "en dammråtta kan bara bli större innan man tar tag i dammsugningen, och även om man dammsugar idag får man snart göra det igen".
Städning är absolut ingen favorit hos mig, nej. Men att ha rent och snyggt tycker jag om. Konstigt det där ;)


image2

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0