Zorngården

image47

Det kanske känns gammalt och gaggigt att blogga om Zorngården, men faktum är att det är en av mina favoritplatser här i Mora och om jag skulle tipsa om ett ställe man måste besöka om man åker hit, så är det helt klart just Zorngården. Anledningen att jag skriver om Zorngården just idag är dock en annan. Varje år visas, som ni säkert vet allaredan, Luciafirandet någonstans ifrån i Sverige på SVT (sanslöst tidigt om morgonen, men det är helt klart överkomligt om man får frukosta med en kopp varm choklad med lussekatt till). I år skulle firandet ha spelats in i Skåne, men så  tyckte man på SVT att Zorngården hade ett mycket bättre upplägg och i sista minuten ändrade man sig och i början av december kommer man spela in årets firande.

Jag älskar stämningen inne i Zorngården, så jag är övertygad om att det kommer bli ett mycket fint luciafirande. Missa det inte!

image46
Bilder från google

Själv har jag varit på Zorngården minst fyra gånger som jag kan minnas. En gång i låg- eller mellanstadiet med klassen, en gång med pappa och en gång med min gymnasieklass. Sista gången var också i gymnasiet, men då var det med två klasskompisar och två utbytesstudenter från Island. Den gången kunde jag svaren när guiden ställde frågor ;)

Kommentarer
Postat av: Madelene Nattfrost

Åh, nice.... det lär bli ett jättefint firande! Jag ÄLSKAR att titta på Luciamorgon! Zorn.... åh, älskar hans konst. Bonnromantik. ;)

2007-11-27 @ 10:42:36
URL: http://www.nattfrost.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0