Tisdagstema


Jag tror att jag hädanefter ska hålla mina Tisdagsteman i den här bloggen. Som jag skrivit tidigare tycker jag mycket bättre om bilduppladdningsfunktionen här..
Idag får jag väl varna för att det blir flera bilder också. Det är så svårt att bestämma sig, och så finns det ju så många sorters pynt! Fast för en gångs skull tänkte jag låta bli att visa mina vanliga ljusbilder ;)


" Nu när det drar ihop sig mot första advent och julsäsongen så känns temat pynt väldigt aktuellt. Men pynt kan ju vara något som inte alls har med julen att göra alls. Vad har ni för pynt?"


image48

Mitt första pynt är (en av) lyktorna vi har hängande ute på vintern. Nu sedan jag flyttade hemifrån har jag tagit med mig en (min), men jag har inte lyckats ta någon bra bild på den så en gammal får hålla till godo - tagen nästan på dagen för två år sedan borde den ju fungera riktigt bra också? (den togs 051128)



image49
image50
image51
image52
image53

Julpynt går ju bara inte att låta bli i ett sådant här tema, men jag har inte pyntat inför julen alls än så länge (adventsljuset jag hade ställt fram har en av katterna knuffat av ljusstaken så det har gått i två delar inatt, grr!) så det blir fler gamla bilder. Dessa är allesammans från första julen vi bodde i min mormors hus efter att hon hade flugit till himlen..

Jag känner inte att några ord behövs till de tre första. På den fjärde syns adventsljusstaken som vi har haft hemma jämt. Det är den finaste som finns! :)
Sista bilden föreställer några "stickers" (vet inte vad man ska kalla dem?) som jag tog hand om efter att mormor dog, de sitter alltid på köksfönstret ovanför diskbänken, eller på kylskåpet, i mormorshuset. Utom i år möjligen, nu ska de nog få sitta på ett av mina fönster istället. De är nog det juligaste av juliga när min familj ska fira jul..

image54

Ett till pynt..? Tråkigt nog hade min monsterkatt sönder den bara någon månad efter att jag fått den.


image55

Vita tulpaner. Jag längtar efter att få köpa en bukett till våren igen..


image56
image58
image61

Caspian är ofta en fin prydnad ..när han inte river ner och förstör saker :)


image59
image60
image62

Sessan är minst lika bra som prydnad hon, och inte går saker sönder när hon är i närheten heller :)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0