Önskningar




När man har en ganska begränsad, eller nästintill obefintlig budget tycker jag att IKEA är ett av de bästa ställena att införskaffa små saker som ändå gör stor skillnad i ett rum. Vad är det man säger? Även små medel kan göra stor skillnad? För min del är dock IKEA fortfarande lite exotiskt, jag har bara besökt varuhuset några gånger i mitt liv. Hade jag fått välja och bestämma hade det blivit oftare, men jag skriver inte om begränsade budgetar utan anledning ;) Och för oss har det inte varit helt självklart att sätta sig i bilen och åka ~20 mil enkel väg heller av olika anledningar.

Nu var det inte länge sedan jag var där senast iallafall, i Valbo som ligger närmast oss. Det var jag och min mor som åkte iväg på en bussresa över dagen, vilket är ganska skönt. Man behöver ju bara stiga ombord och åka.. Med mig hem följde bland annat en Expedit hylla av minsta modell. Jag hade tänkt mig den största, men tills vidare får jag nöja mig med denna. Jag är i vilket fall väldigt nöjd att jag äntligen fått en Expedit över huvudtaget i mitt hem :)

image15

Min hylla har fått vända sig så att den ligger ned. På så vis har jag fått en lång avställningsyta för blommor och ljusstakar. Och äntligen har jag också fått mer plats för filmer och böcker här hemma. Tidigare har de trängts i en Jysk-version av hyllan Billy och allt har inte ens blivit uppackat efter flytten från föräldrahemmet tidigare i år. Jag kom på att jag ju faktiskt har några bilder på min egen hylla också, även om sakerna inte hunnit flyttas in ordentligt ännu. Men det är åtminstone en liten glimt av den, min kära Expedit!

image16




Men nu var det faktiskt inte min hylla som jag hade tänkt skriva om egentligen. Det jag började skriva om var ju IKEA och hur man där kan hitta saker till ganska låga priser som ändå kan göra skillnad i ett hem. Således har jag satt ihop ett kollage med några av de saker jag önskar mig mest därifrån just nu, så här kommer det:

image17


Ett par av sakerna på bilden har jag redan; en blå stjärnljusslinga, en blå och en rosa flaska. Men jag tycker om dem så mycket att jag skulle vilja ha fler. Speciellt ljusslingor. Det hade varit kul att ha en sådan slinga i julgranen i jul om jag inte hittar något bra ljusnät.. men kanske det hade passat bättre med en grön än blå slinga i granen eftersom jag sedan tidigare har gröna (och blåa, iofs..) julgranskulor. Även de kommer faktiskt från IKEA, de inhandlades förra december då vi också åkte iväg på en sådan där bussresa. Men åter till önskekollaget. Vaser och flaskor i glas är saker jag är väldigt förtjust i rent allmänt. Således är det inte så konstigt att det finns ganska många sådana i kollaget. Speciellt den gröna vasen blev jag förtjust i, och sedan tidigare har jag spanat in den röda vasen men i större storlek. Den gröna vasen skulle nog passa väldigt bra här också eftersom både mitt kök och vardagsrum går i grönt (och vitt, och för tillfället även lite rött).

Smycketrädet skulle jag väldigt gärna vilja ha också. Jag använder inte smycken särskilt ofta längre, men med ett träd att hänga upp mina halsband på skulle jag nog få bättre överblick och komma mig för att använda dem oftare.

Längst ned till höger är det någon slags "prydnadsfrukter" som jag först fick nys om i Vickes blogg. De hade varit roliga att ha liggande framme på ett fint fat..

Slutligen är det då brickorna som känns ganska juliga, av den anledningen att jag hittade dem i julsortimentet :) Själv använder jag aldrig brickor, men jag skulle vilja ha ett par stycken att ställa katternas mat på. Varför inte satsa på några som är lite roliga att titta på då? Och nu när julen närmar sig med stormsteg skulle julmönster inte varit helt fel heller...



Kommentarer
Postat av: Saran

IKEA har en del sjukt fina saker! Har särskilt fastnat för ett sminkbord (har glömt vad det heter) som är grymt snyggt, men dyrt. Och så mycket smink har jag ju inte att jag kommer fylla upp den, men man kan väl få drömma? :)

2007-11-12 @ 19:50:57
URL: http://www.nogg.se/snowflingsan

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0