Lampor



Om jag hade fått byta ut min vardagsrumslampa till valfri ny, utan hänsyn till vad den kostade och allt sådant, så vet jag precis vilken jag hade valt. Det är en lampa som ganska ofta syns i inredningstidningar och som finns i ett antal olika färger så man har ju ganska stor frihet att anpassa till sitt eget hem.

Jag har förvisso ingenting emot min nuvarande lampa, men den känns lite liten i vardagsrummet. Hade jag köpt en ny hade den fått flytta in i sovrummet istället. Eller kanske hallen..

image41
image42
image44


Bilderna är lånade från http://www.ambientedirect.com/en/eur/ove_09_02_en.php
Tror att den här lampan ska kunna köpas på Kartell.
För egen del skulle jag nog vilja ha den gråa eller turkosa på översta bilden, eller den som är längst ner på nedersta bilden (eller är det den som är på översta bilden också? grå skulle jag iallafall kunna tänka mig!). Vitt hade förstås funkat, men jag tycker de genomskinliga är mycket tuffare :)

Annars hade jag verkligen inte tackat nej till denna, som jag bloggat om tidigare i min andra blogg;

image45

Bild lånad från scandinaviandesigncenter


Fast 7250 (för modellen med sex "klot") eller 8750 kronor som modellen med nio "klot" kostar är ju ingenting jag har till övers bara sådär! ;P





Kommentarer
Postat av: Elisabeth

Häftiga lampor det där. Tyvärr skulle de nog inte passa i min lägenhet, men det spelar å andra sidan ingen roll, för de är som sagt ändå för dyra. ;-D

2007-11-22 @ 20:11:25
Postat av: s.

Nej, ack denna fattigdom ;) Å andra sidan är den första lampan inte alldeles förskräckligt dyr, 139 dollar är ju bara lite över tusenlappen nuförtiden och det kanske man kan lägga ut om man sparar någon månad.. Så fin som den är skulle jag nästan anse det värt det, men å andra sidan.. det kan ju vänta till den dag man har ett riktigt jobb med riktig lön och ett "bättre" rum att hänga den i :)

2007-11-23 @ 01:41:57
URL: http://nogg.se/anemone
Postat av: Nilla

De är läckra de där! Kartell har många fina (och dyra)...

2007-11-30 @ 11:50:32
URL: http://tankebubblor.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0