Julönskningar



Det är kanske inte särskilt "korrekt" att sätta ihop ett enormt kollage med saker man önskar sig i julklapp på det här viset, men jag förväntar mig inte att få en massa dyrgripar som tvättmaskin, ny dammsugare (som inte har ett munstycke som kan lossna på mina tår varenda gång jag dammsugar just precis en fläck av golvet i köket), jag förväntar mig ingen Nikon D80 med två objektiv eller en dyr Chili-mixer. Men man kan ju drömma? Och dessutom var det jäkligt kul att sätta ihop det här kollaget :) Det är inte världens bästa, men det känns iallafall lite bättre än vad de föregående kollagen har gjort. So. Here it comes...


image38

Bild: Kollage med bilder lånade från Google, Åhléns, Onoff, Partylite & EuroFlorist

För att skriva lite kring bilderna då.. Självklart finns vissa saker på andra ställen än de jag hämtat bilderna ifrån, men för att det ska bli så enkelt som möjligt så delar jag upp sakerna efter butik.


Åhléns

Harry Potter, sista delen
Vinterns söta (och den tidigare utgivna Två systrar söta)
Badrosor

Smyckesträd
Tofflor
Hållare i ek för hushållspapper

Soffkuddar
Pläd
Lykta

Onoff

Dammsugare
Trådlös hemtelefon (jag behöver ingen ny mobiltelefon, men en grön hemtelefon hade varit skoj)

Systemkamera (på bilden är det en Nikon D80 med två olika objektiv)
Digitalkamera, vanlig (kan vara bra att ha en sådan även om man köper systemkamera, tex på festival eller så)

Elvisp (jag har en förvisso, men jag har lyckats rosta ner en av visparna genom att låta den ligga i blöt utan att diska den, så en ny lär nog vara bra att ha i framtiden)
Juicepress (det ser så gott ut med den färskpressade juicen i Du är vad du äter)
Stavmixer

LCD-TV
Matberedare
Tvättmaskin (det hade varit riktigt tufft med en svart, men en vanlig vit är ju nog så bra!)

Vattenkokare
Mixer
Brödrost
Locktång, alla från OBH Nordica/ Chili-serien. Jag har redan smörgåsgrillen.


Partylite

Ljus från Partylite


EuroFlorist

Blommor! Färska, varje vecka! Tack! Hur underbart vore inte det, att en blombukett levererades hem till en varje vecka?




I bakgrunden, pengar. Det är inte heller dumt. Då kan jag spara själv till saker jag behöver, men som kostar en del. T ex en ny soffa, datastol, TV...



Vad önskar NI er i julklapp i år?







Kommentarer
Postat av: Johanna

Jag har önskat mig en mixer och ett par gummistövlar flera jular/födelsedagar i rad... men får fortfarande bara doftljus... typ

2007-11-20 @ 23:51:05
URL: http://snorkfraken.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0