Tisdagstema



Dagens tisdagstema är Stor och det väcker ganska många olika idéer. Mina katter, som var så små när de flyttade in hos mig har blivit stora nu! Det är nästan så att jag inte kan kalla dem mina bebisar längre..

Jag har blivit stor! Men på min småfolkstid fanns inga digitalkameror och vi har aldrig haft någon scanner så mina barndomsbilder finns bara på vanliga foton. Det är inte det lättaste att fota av i mörker heller, som ni nog vet.

Så jag satsar på ett annat barn. Visserligen är hon fortfarande bara en yttepytteliten människa i en stor värld, men sedan jag såg henne senast har hon blivit så stor!

image92

Liten..

image93

..har blivit en stor liten tomtenissa!


Det här är min barndoms bästa väns dotter Emilia som föddes den 5 februari i år. Idag dök det här fina julkortet upp i brevlådan! Tyvärr har vi inte setts mycket under tiden efter hennes födelse, så jag har inte några nyare bilder än den här ovan, tagen när Emilia var tre veckor.. kanske är det något som kan åtgärdas framöver? Jag hoppas åtminstone det!



Någon annan som blivit stor är min systerdotter Cornelia.. (fast de bilderna är lånade av min syster, så de räknas inte :) )

image94


image95




Kommentarer
Postat av: Elisabeth

De växer verkligen SÅ snabbt när de är sådär små. Tänk om man skulle växa lika snabbt hela tiden, haha. :-D

2007-12-18 @ 18:07:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0