Tisdagstema


Dagens tisdagstema är kök. Eftersom jag har ett ..låt säga stökigt kök, just nu, så tänkte jag att det får bli en bild av ett tomt kök från dess jag just fått nycklarna och skulle börja flytta in. Det är sällan min köksbänk är i närheten av såhär tom och fin, tyvärr..


image78


I bästa fall kan det väl kanske se ut såhär..fast med lite färre krukor..och förhoppningsvis inga katter..:

image79

image80

I höstas gick kylskåpet sönder och innan de nya kom på plats kändes det som att det hann gå en evighet då jag fick ha ett lånekylskåp ståendes mitt på golvet. När de nya var på plats kunde det dock konstateras att det var värt det, nu surrade det inte längre. Surr var något vanligt förekommende ända sedan jag flyttade in, annars ;)


Men jag kan ju inte låta bli att visa en lite nyare bild också. Här är julgardinerna just uppsatta, adventsljusstaken har inte kommit på plats ännu men jag hade fått en julstjärna av mamma som senare fick flytta in i en röd kruka i flätat trä med målade snögubbar på.

image81
image82



Kommentarer
Postat av: Elisabeth

"Mina" katter (eller vad man nu ska kalla dem - de bor ju hos mina föräldrar, fast när jag fortfarande bodde där var de ju mina också) har, eller i alla fall hade, en förkärlek för diskbänken. Speciellt när det var vatten på den, för då var det ju gott att dricka upp det vattnet. (Men att dricka vatten ur skål, DET var ju inte roligt). Snygga gardiner förresten, om jag inte sagt det förut. :)

2007-12-11 @ 17:01:55
Postat av: s.

Det finns nog inte en katt som inte föredrar vatten på diskbänken (i en gammal pastakastrull eller vad som helst ;) framför vattenskålen i mathörnan :) När jag bodde hemma satt alltid min Sessa på bänken och skvätte med vattnet om man hade kranen på, nu nöjer hon sig med några korta vattenstunder i handfatet istället. Galna katt! :) Och jag vet inte om du sagt det förut, men de är ju fina, så det skadar inte att säga det igen. Tack! ;)

2007-12-11 @ 17:27:44
URL: http://sandralinneas.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0